Maakt gezond makkelijk!

Welkom bij onze Klantenservice, hoe kunnen wij u helpen?

Thuiswinkel waarborg logoBij Slowjuice.nl staan we achter onze producten, onze service en de klant. Mocht u om welke reden dan ook niet tevreden zijn met uw bestelling, aarzelt u dan niet en neem direct contact op met Slowjuice.nl. Wij zullen u dan voorzien van een vergelijkbaar product of terugbetaling van uw aankoopbedrag.

Verzenden & Bezorgen

Levertijd

Wij vinden het belangrijk dat u uw bestelling snel in huis heeft. Op werkdagen voor 17:00 uur besteld betekent dat het product dezelfde dag wordt verzonden. Voorwaarde is wel dat het product op voorraad is en u betaalt met iDEAL of Creditcard. Wij versturen met PostNL. Deze partij zorgt ervoor dat uw bestelling binnen 1 werkdag bij u bezorgd wordt nadat wij deze aan u verstuurd hebben. 

Voorraad

Bij elk product staat de actuele voorraadstatus weergegeven, deze informatie is afkomstig vanuit ons magazijn en wordt realtime bijgehouden.

Verzendkosten

Slowjuice.nl accepteert bestellingen vanuit de hele wereld. Bestellingen worden met PostNL verstuurd. De verzendkosten zijn als volgt en worden inclusief BTW in rekening gebracht.

Nederland € 4.95

Gratis verzending vanaf € 50,- binnen Nederland en België.

Voor andere EU landen gelden afwijkende tarieven.

België € 15,00
Duitsland € 15,00
Verenigd Koninkrijk € 15,00
Frankrijk € 20,00
Ierland € 27,00
Italie € 15,00
Spanje € 15,00

Voor overige landen kunt u het beste contact opnemen voor het opvragen van het verzentarief.

Als u niet thuis bent

Als u ten tijde van de eerste afleveringspoging niet thuis bent komt de postbode de volgende werkdag nog een keer, dit wordt kenbaar gemaakt met een briefje in uw brievenbus. Als u ten tijde van de tweede afleveringspoging ook niet aanwezig bent kunt u het pakket (binnen drie weken) afhalen bij het dichtstbijzijnde afhaalpunt, ook dit wordt kenbaar gemaakt met een briefje in uw brievenbus.
Heeft u bepaalde wensen, bijvoorbeeld een speciale dag waarop u de bestelling wilt ontvangen, kunt u dit kenbaar maken in het vak opmerkingen.

Zelf ophalen

Natuurlijk kunt u uw bestelling zelf ophalen, wel eerst graag telefonisch of via E-mail een afspraak maken.

Veel gestelde vragen over credit card betalingen

Waarom is er een verificatiecode?
Bij de verificatiecode (Card Validation Code) gaat het om het blokje met drie cijfers in het handtekeningenveld op de achterzijde van de creditcard.

Deze extra vraag verzekerd u ervan dat de kaartgegevens niet kunnen worden misbruikt, dit nummer wordt namelijk nooit ergens afgedrukt. Door de verificatiecode is het zeker dat de kopende persoon ook daadwerkelijk in het bezit is van de creditcard en niet alleen een afschrift of kaartnummer heeft. Daarom zijn de drie cijfers ook niet opgeslagen in de magneetstrip van de kaart en zijn deze ook niet in het creditcardnummer terug te vinden.

Wanneer wordt het geld van uw creditcard afgeschreven?
Nadat u uw gegevens heeft ingevoerd en op de knop "Versturen" heeft geklikt worden uw gegevens geverifieerd en wordt het bedrag van uw creditcardrekening naar onze rekening overgeboekt. De bestelling is hiermee in ons systeem verwerkt (dit duurt slechts enkele minuten).

Welke gegevens ontvangen wij omtrent uw bestelling?
Alleen de bank heeft toegang tot uw creditcardgegevens. Tijdens de transactie controleert Multisafepay uw kaartnummer, de verificatiecode en uw adres. Wij krijgen vervolgens van Multisafepay een elektronisch bericht of de bestelling kan worden uitgevoerd. Wanneer dit het geval is, krijgen wij de volgende gegevens:

  •     Naam
  •     Adres
  •     Telefoonnummer
  •     Besteld(e) artikel(en)


Deze gegevens worden vanzelfsprekend ook door ons vertrouwelijk behandeld.

BTW en heffingen

Geregistreerde bedrijven met een geldig BTW nummer uit de Europese Unie, met uitzondering van Nederland, hoeven geen Nederlandse BTW te betalen.

Voordat de bestelling geplaatst moet u eerst contact opnemen met Slowjuice.nl. Wij kunnen achteraf de factuur niet meer aanpassen.

Als het verzendadres buiten de Europese Unie is, moet u ook rekening houden met lokale regelingen. Invoerrechten, douanerechten of andere kosten, anders dan de verzendkosten zijn voor rekening van de klant. Neem contact op met uw lokale authoriteiten voordat u een bestelling plaatst. Slowjuice.nl kan niet verantwoordelijk gesteld worden voor heffingen, belastingen, inbeslagname of welke andere overheidsmaatregel dan ook; directe of indirecte kosten hiermee verband houdend zullen niet vergoed worden en kunnen niet leiden tot enige andere claims.

Alle prijzen zijn inclusief BTW.

Bestelling & Betaalmogelijkheden

Een bestelling plaatsen

U kunt eenvoudig uw bestelling plaatsen door bij het desbetreffende product op “In Winkelwagen” te klikken. U controleert vervolgens uw bestelling en klikt op “Afrekenen”. U vult de gegevens in waarop de bestelling gefactureerd en bezorgd mag worden. U kiest vervolgens de verzend –en betaalmethode. Controleer vervolgens uw bestelling en klik op “Afrekenen”. U wordt nu doorverwezen naar de door uw gekozen betaalmethode om de betaling af te ronden.

Alle prijzen zijn inclusief BTW.

Zelf overmaken

Wanneer u ervoor kiest om te betalen met vooruit betalen moet u het benodigde bedrag zelf op onze rekening overmaken. U ontvangt de betaalinstructies van onze betalingspartner per e-mail.

Belangrijk

Bij het overmaken van het bedrag vragen wij u in de omschrijving het betalingskenmerk te vermelden. Dit betalingskenmerk kunt u terugvinden in uw bevestigingsemail. Wanneer het betalingskenmerk niet of onjuist wordt overgenomen, kan uw betaling niet verwerkt worden. Houdt er rekening mee dat een overschrijving in de regel circa 2 tot 3 werkdagen duurt. Wij doen onze best om uw bestelling zo spoedig mogelijk te verwerken. Mocht u sneller willen bestellen dan adviseren wij u om te kiezen voor een andere betaalmethode.

Heeft u internetbankieren bij de ABN AMRO, Postbank, Fortis, SNS Bank of Rabobank?

Overweeg dan iDEAL, dit is een gratis betaalmethode waarbij u óók betaald via uw vertrouwde internetbankier-omgeving. Bij iDEAL weten we echter meteen of de betaling is goedgekeurd. Uw bestelling kan daarom direct verstuurd worden, mits deze voor 17:00 uur geplaatst is.

NL25RABO 0147 3450 30 tnv Slowjuice.nl

iDeal

Als u internetbankieren heeft kunt u direct gebruik maken van iDEAL, u hoeft zich hiervoor niet aan te melden.

iDEAL biedt u een aantal voordelen ten opzichte van andere betaalmethoden:

  •     iDEAL is net zo vertrouwd, veilig en gemakkelijk als internetbankieren
  •     iDEAL wordt ondersteund door de grote Nederlandse banken
  •     Controle en overzicht op de betaling
  •     Bij Slowjuice.nl is iDEAL gratis

Hoe werkt iDEAL?
Bij het afrekenen van de bestelling kunt u aangeven dat u met iDEAL wilt betalen, vervolgens wordt u doorgeleid naar uw eigen bank waar de betaalopdracht voor u klaar staat. U wordt door uw bank gevraagd een aantal gegevens in te vullen en u autoriseert de betaling. Het bedrag wordt direct van uw betaalrekening afgeschreven en wij worden geïnformeerd dat de bestelling betaald is.

Rembours

Wanneer u liever niet vooraf betaalt is er de mogelijkheid om aan de deur te betalen onder rembours. U betaalt de vervoerder bij ontvangst van uw zending.

Er wordt 20,- extra kosten berekend.

Belangrijk

  • Het is niet mogelijk om aan de deur te pinnen. Zorg er dus voor dat u voldoende contant geld heeft om het bedrag te kunnen voldoen.
  • Rembours is alleen mogelijk tot een maximaal totaal bedrag van € 500,-

Meastro, Visa of Mastercard Creditcard

De eenvoudige manier van online shoppen: gemakkelijk, snel en betrouwbaar.Multisafepay

Wanneer u ervoor kiest om met de creditcard te betalen vragen we u om de volgende gegevens in te voeren:

  •     Creditcard nummer
  •     Vervaldatum
  •     cvv2-code (verificatiecode)
  •     Kaarthouder naam

Zodra u deze informatie heeft ingevoerd klikt u op de knop "Versturen" en wordt uw bestelling doorgegeven aan ons systeem. U zult zowel een bevestiging zien van uw bestelling op onze website als een email ontvangen waarin uw bestelling bevestigd wordt.

Paypal

Met PayPal kunt u snel en gemakkelijk online geld overmaken en ontvangen. Het is een eenvoudige betaalmethode om (ook internationaal) geld over te maken naar familieleden, vrienden, webshops en veilingwebsites. Klik op het Paypal logo voor meer informatie over PayPal:

PayPal Logo

Sofort banking

Met SOFORT is het online betalen zeer eenvoudig. U gebruikt hiervoor gewoon uw vertrouwde gegevens van Internetbankieren. Deze methode is geheel veilig. Het betalingsproces vindt in real-time plaats, zodat uw bestelling direct kan worden verwerkt.

Contact

E-mail

We streven ernaar om uw vragen zo snel mogelijk te beantwoorden. U kunt een e-mail sturen naar info@slowjuice.nl.

Telefoon

U kunt ons bellen op +31 (0)35 691 02 53, onze medewerkers zijn beschikbaar van 09:00 - 17:00 uur.

Vestiging- & Postadres

Vestigingsadres:
Slowjuice.nl
Kobaltstraat 2a
1411 AM Naarden

Postadres:
Slowjuice.nl
Postbus 5802
1410 GA Naarden

Bedrijfsgegevens

KvK-nummer: 32055825

BTW-identificatienummer: NL8024.64.427.B01

Bedrijven & Overheid

Wij leveren ook aan bedrijven en overheid, vanaf meerdere artikelen kunnen wij u een aantrekkelijke korting bieden. Om in aanmerking te komen voor kortingen dient u vooraf contact met ons op te nemen. U kunt ons op werkdagen van 09:00 - 17:00 uur telefonisch bereiken op 035 691 02 53.

Dealer worden?

Wilt u verkoper worden van Slowjuice producten, neem dan contact met ons op door te bellen of te E-mailen.

Veiligheid & Privacy

Privacy verklaring Slowjuice.nl

Effectieve datum van de huidige Privacy verklaring: 22-10-2014.

Slowjuice.nl deelt uw zorgen over de beveiliging van uw persoonlijke informatie. Deze Privacy verklaring beschrijft onze handelingen met betrekking tot het opslaan van uw informatie en gebruik van deze informatie voor onze website. Door het gebruiken van onze website of door het opvragen van producten en/of services van deze website, gaat u akkoord met de vergaring van informatie zoals uiteengezet is in deze Privacy verklaring. Mocht u hier niet mee akkoord gaan dan vragen wij u deze website niet te gebruiken.

We kunnen deze Privacy verklaring van tijd tot tijd veranderen. Mocht dit het geval zijn dan zullen we u hiervan op de hoogte brengen, dit doen door een verkondiging op deze pagina. U kunt zien wanneer de laatste versie op deze website is aangepast door bovenaan deze pagina te kijken naar “Effectieve datum van de huidige Privacy verklaring”.

U kunt contact opnemen ivm Privacy door te bellen of te mailen.
Onze contactgegevens zijn Slowjuice, Kobaltstraat 2A 1411 AM Naarden, Netherlands, +31(0)35-6910253, info@slowjuice.nl

Informatie die wij opslaan

Slowjuice.nl slaat twee soorten van informatie op tijdens uw bezoek aan onze website.

Ten eerste, slaan we niet-persoonlijke informatie op. Wanneer bezoekers onze website bezoeken, slaan we cumulatieve informatie op zoals welke pagina’s bezocht zijn, de volgorde hoe deze pagina’s bezocht zijn en op welke links geklikt is. Het verzamelen van deze informatie brengt het opslaan van IP adressen met zich mee, het gebruikte besturingssysteem en de browsersoftware van elke bezoeker op onze site. Ondanks dat deze informatie niet persoonlijk identificeerbaar is, kan het mogelijk zijn om aan de hand van een IP adres en de Internet Service Provider bezoekers te achterhalen en de geografische locatie waar de bezoeker is ingelogd.

Wij gebruiken ook “cookies” en andere traceerbare technologieën om niet-persoonlijke informatie op te slaan. Cookies zijn alphanumerieke bestanden die wij via het gebruik van onze website en uw browser opslaan op uw harde schijf. Door cookies kunnen wij uw browser herkennen wanneer u onze website bezoekt. Hierdoor kunnen wij uw bezoek personaliseren, alsmede de producten opslaan die u eventueel in uw winkelwagen heeft. Uw browser moet cookies accepteren om de voordelen als geregistreerde gebruiker van onze website te kunnen benutten.

Ten tweede slaan we ook persoonlijke identificeerbare informatie op. In het algemeen, gebruikt onze site een bestelformulier zodat u informatie en producten bij ons kan bestellen. Dit formulier bevat persoonlijke informatie zoals uw naam, emailadres, afleveradres en telefoonnummer.

Gebruik van informatie

Slowjuice.nl gebruikt niet-persoonlijk identificeerbare informatie zoals uw IP adres en de pagina’s die u bezoekt op onze website, om eventuele problemen met onze servers en onze website te kunnen registreren. Uw IP adres en andere niet-persoonlijke informatie kan ook gebruikt worden om demografische informatie, patronen en website gebruik te analyseren. Deze informatie helpt ons om de lay-out van de website verder te kunnen ontwikkelen.

Persoonlijk identificeerbare informatie

Slowjuice.nl gebruikt de informatie die u invoert in onze bestelvelden om uw transactie te kunnen voltooien (zoals de verkoop van producten en diensten). Uw persoonlijke informatie wordt gebruikt om eventueel in contact met u te treden indien dit noodzakelijk is. Wij kunnen uw persoonlijke informatie ook gebruiken om uw te contacteren om zeker te stellen dat u tevreden bent met onze producten en diensten en om erachter te komen hoe we u in de toekomst beter kunnen bedienen. Verder kunnen we uw persoonlijke informatie ook gebruiken om marketing onderzoek te plegen onder onze huidige klanten en potentiële nieuwe klanten. Financiële informatie (creditcardnummers, verloopdata en cvv2-code) worden niet opgeslagen in ons systeem. Uw verzendadres en factuuradres worden wel opgeslagen om de transactie te kunnen voltooien. U heeft het recht op inzage, correctie en/of verwijdering van de opgegeven persoonsgegevens.

Beveiligde internetverbinding

Tijdens betalingen wordt de verbinding tussen u en Slowjuice.nl beveiligd. Wij hebben een SSL-verbinding, hiermee worden de transactiegegevens versleuteld over internet verstuurd. Om met SSL te betalen heeft u geen speciale software nodig.

Garantie, Retourneren & Klachten

Garantie

Bij Slowjuice.nl staan we achter onze producten, onze service en de klant. Mocht u om welke reden dan ook niet tevreden zijn met uw bestelling, aarzelt u dan niet en neem direct contact op met Slowjuice.nl. Wij zullen u dan voorzien van een vergelijkbaar product of terugbetaling van uw aankoopbedrag.

Mocht uw product defect raken, dan kunt u natuurlijk ook op ons rekenen. Op al onze producten is de garantietermijn van de leverancier van toepassing, de duur van deze garantie staat bij elk product vermeldt. De door ons aangeboden fabrieksgarantie doet niets af aan de wettelijke garantie waar u als consument recht op heeft. Wettelijke garantie wil zeggen dat een product datgene moet doen/of is wat u als consument er in alle redelijkheid van mag verwachten.

Voordat u een artikel retour zendt moet u Slowjuice.nl op de hoogte brengen.

Defect bij ontvangst

Indien uw product direct bij ontvangst niet goed functioneert, neem dan zo snel mogelijk contact op met Slowjuice.nl. Wij zullen u een passende oplossing bieden.

Retourbeleid

In Nederland geldt een wettelijke vastgestelde zichttermijn van 14 werkdagen. Bij Slowjuice.nl mag u 30 dagen nadenken over uw aankoop. Zo kunt u uitgebreid uw artikel uitpakken, bestuderen en ervaren of deze volledig naar wens is zoals dat in een fysieke winkel ook toegestaan is. Binnen deze 30 dagen kan de koper de bestelling zonder opgave van redenen retourneren. Deze termijn van 30 dagen start op de eerstvolgende dag na ontvangst van het product.

Voor het retourneren van uw artikel kunt u het wettelijk vastgestelde modelformulier in te vullen. [modelformulierU bent niet verplicht om dit formulier in te vullen. U kunt ook een e-mail sturen of bellen om uw retournering aan te melden. U ontvangt dan een retourlabel die u kunt gebruiken om uw artikel terug te sturen. Nadat u de retournering heeft aangemeld, heeft u 14 dagen de tijd om het artikel terug te sturen.

U kunt onbeschadigde artikelen gratis retourneren als:
- U het artikel aanmeld voor retour binnen de zichttermijn van 30 dagen. De termijn gaat in op de dag na ontvangst van uw bestelling.
- Het artikel in de originele staat IS en indien redelijkerwijs mogelijk in de zo origineel mogelijke verpakking is.
- Het artikel licht gebruikt is (er is niet veel mee geperst, gemaald of geblend).
- Indien het product niet schoon geretourneerd wordt of het product niet meer kan worden doorverkocht zal 75% van het aankoopbedrag worden terug gestort aan de klant.

Na ontvangst van de retourzending zal Slowjuice.nl de aankoopprijs en de eventuele verzendkosten van het product vergoeden. Het retourbedrag zal door Slowjuice.nl zo spoedig mogelijk teruggestort worden op het bankrekeningnummer van de koper, uiterlijk binnen 14 dagen na het aanmelden van de retournering. Deze termijn start op het moment dat de consument het artikel terugstuurt. Indien je slechts een deel van je bestelling retour stuurt dan worden de kosten voor levering niet teruggestort. Wij betalen u terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee u de oorspronkelijke transactie heeft verricht, tenzij u uitdrukkelijk anderszins heeft ingestemd; in ieder geval zullen u voor zulke terugbetaling geen kosten in rekening worden gebracht. Wij mogen wachten met terugbetaling tot wij de goederen hebben teruggekregen, of u heeft aangetoond dat u de goederen heeft teruggezonden, al naar gelang welk tijdstip eerst valt.

Let op: De eventuele verzekerkosten voor deze retourzending zijn voor rekening van de koper. Voor enige schade die bij terugzending aan de verpakking of aan het product zijn ontstaan is Slowjuice.nl nimmer aansprakelijk.

Wij kunnen kosten voor waardevermindering van de producten inrekening brengen indien de schade die ontstaat is het gevolg is van het gebruik van de goederen, dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen.

Klachten

Heeft uw opmerkingen of klachten over de producten of service van Slowjuice.nl neem dan contact met ons op via telefoon, e-mail of ons contact formulier. Slowjuice.nl zal dan zo snel mogelijk contact met u opnemen om u een oplossing te bieden, en uiterlijk binnen 14 dagen na ontvangst van de klacht inhoudelijk op de klacht reageren.

In geval van klachten of geschillen kunt u ook terrecht bij het Europese online geschillenplatform (ODR): http://ec.europa.eu/consumers/odr/

Geschillen

Geschillen tussen de consument en Slowjuice.nl over de totstandkoming of uitvoering van overeenkomsten met betrekking tot door Slowjuice.nl te leveren of geleverde producten en diensten, kunnen zowel door de consument als de ondernemer worden voorgelegd aan de Geschillencommissie Webshop Keurmerk via info@keurmerk.info. Daarnaast kunt u voor geschillen ook contact opnemen met Geschillencommissie Thuiswinkel. Bezoek de website voor meer informatie: www.sgc.nl.

Algemene Voorwaarden

Algemene voorwaarden

Klik hier om de voorwaarden te downloaden.

Thuiswinkel waarborg logo

 

Algemene Voorwaarden Thuiswinkel

Deze Algemene Voorwaarden van de Nederlandse Thuiswinkel Organisatie (hierna: Thuiswinkel.org) zijn tot stand gekomen in overleg met de Consumentenbond in het kader van de Coördinatiegroep Zelfreguleringsoverleg (CZ) van de Sociaal-Economische Raad en treden in werking per 1 juni 2014.

Inhoudsopgave:

Artikel   1 - Definities

Artikel   2 - Identiteit van de ondernemer

Artikel   3 - Toepasselijkheid

Artikel   4 - Het aanbod

Artikel   5 - De overeenkomst

Artikel   6 - Herroepingsrecht

Artikel   7 - Verplichtingen van de consument tijdens de bedenktijd

Artikel   8 - Uitoefening van het herroepingsrecht door de consument en kosten daarvan

Artikel   9 - Verplichtingen van de ondernemer bij herroeping

Artikel 10 - Uitsluiting herroepingsrecht

Artikel 11 - De prijs

Artikel 12 - Nakoming en extra garantie

Artikel 13 - Levering en uitvoering

Artikel 14 - Duurtransacties: duur, opzegging en verlenging

Artikel 15 - Betaling

Artikel 16 - Klachtenregeling

Artikel 17 - Geschillen

Artikel 18 - Branchegarantie

Artikel 19 - Aanvullende of afwijkende bepalingen

Artikel 20 - Wijziging van de Algemene Voorwaarden Thuiswinkel

Artikel 1 - Definities

 

In deze voorwaarden wordt verstaan onder:

1. Aanvullende overeenkomst: een overeenkomst waarbij de consument producten, digitale inhoud en/of diensten verwerft in verband met een overeenkomst op afstand en deze zaken, digitale inhoud en/of diensten door de ondernemer worden geleverd of door een derde partij op basis van een afspraak tussen die derde en de ondernemer;

2. Bedenktijd: de termijn waarbinnen de consument gebruik kan maken van zijn herroepingsrecht;

3. Consument: de natuurlijke persoon die niet handelt voor doeleinden die verband houden met zijn handels-, bedrijfs-, ambachts- of beroepsactiviteit;

4. Dag: kalenderdag;

5. Digitale inhoud: gegevens die in digitale vorm geproduceerd en geleverd worden;

6. Duurovereenkomst: een overeenkomst die strekt tot de regelmatige levering van zaken, diensten en/of digitale inhoud gedurende een bepaalde periode;

7. Duurzame gegevensdrager: elk hulpmiddel - waaronder ook begrepen e-mail - dat de consument of ondernemer in staat stelt om informatie die aan hem persoonlijk is gericht, op te slaan op een manier die toekomstige raadpleging of gebruik gedurende een periode die is afgestemd op het doel waarvoor de informatie is bestemd, en die ongewijzigde reproductie van de opgeslagen informatie mogelijk maakt;

8. Herroepingsrecht: de mogelijkheid van de consument om binnen de bedenktijd af te zien van de overeenkomst op afstand;

9. Ondernemer: de natuurlijke of rechtspersoon die lid is van Thuiswinkel.org en producten, (toegang tot) digitale inhoud en/of diensten op afstand aan consumenten aanbiedt;

10. Overeenkomst op afstand: een overeenkomst die tussen de ondernemer en de consument wordt gesloten in het kader van een georganiseerd systeem voor verkoop op afstand van producten, digitale inhoud en/of diensten, waarbij tot en met het sluiten van de overeenkomst uitsluitend of mede gebruik gemaakt wordt van één of meer technieken voor communicatie op afstand;

11. Modelformulier voor herroeping: het in Bijlage I van deze voorwaarden opgenomen Europese modelformulier voor herroeping; Bijlage I hoeft niet ter beschikking te worden gesteld als de consument ter zake van zijn bestelling geen herroepingsrecht heeft;

12. Techniek voor communicatie op afstand: middel dat kan worden gebruikt voor het sluiten van een overeenkomst, zonder dat consument en ondernemer gelijktijdig in dezelfde ruimte hoeven te zijn samengekomen.

 

Artikel 2 - Identiteit van de ondernemer

 

Naam ondernemer: Tiltak BV

Handelend onder de naam/namen:

-  Slowjuice.nl

Vestigingsadres:

Kobaltstraat 2a

Telefoonnummer: 0356910253

Bereikbaarheid:

Van maandag t/m vrijdag vanaf 09.00 uur tot 17.00 uur

E-mailadres: info@slowjuice.nl

KvK-nummer: 32055825

Btw-nummer: NL802464427B01

 

Artikel 3 - Toepasselijkheid

1. Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op elk aanbod van de ondernemer en op elke tot stand gekomen overeenkomst op afstand tussen ondernemer en consument.

2. Voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, wordt de tekst van deze algemene voorwaarden aan de consument beschikbaar gesteld. Indien dit redelijkerwijs niet mogelijk is, zal de ondernemer voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, aangeven op welke wijze de algemene voorwaarden bij de ondernemer zijn in te zien en dat zij op verzoek van de consument zo spoedig mogelijk kosteloos worden toegezonden.

3. Indien de overeenkomst op afstand elektronisch wordt gesloten, kan in afwijking van het vorige lid en voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, de tekst van deze algemene voorwaarden langs elektronische weg aan de consument ter beschikking worden gesteld op zodanige wijze dat deze door de consument op een eenvoudige manier kan worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager. Indien dit redelijkerwijs niet mogelijk is, zal voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, worden aangegeven waar van de algemene voorwaarden langs elektronische weg kan worden kennisgenomen en dat zij op verzoek van de consument langs elektronische weg of op andere wijze kosteloos zullen worden toegezonden.

4. Voor het geval dat naast deze algemene voorwaarden tevens specifieke product- of dienstenvoorwaarden van toepassing zijn, is het tweede en derde lid van overeenkomstige toepassing en kan de consument zich in geval van tegenstrijdige voorwaarden steeds beroepen op de toepasselijke bepaling die voor hem het meest gunstig is.

 

Artikel 4 - Het aanbod

1. Indien een aanbod een beperkte geldigheidsduur heeft of onder voorwaarden geschiedt, wordt dit nadrukkelijk in het aanbod vermeld.

2. Het aanbod bevat een volledige en nauwkeurige omschrijving van de aangeboden producten, digitale inhoud en/of diensten. De beschrijving is voldoende gedetailleerd om een goede beoordeling van het aanbod door de consument mogelijk te maken. Als de ondernemer gebruik maakt van afbeeldingen, zijn deze een waarheidsgetrouwe weergave van de aangeboden producten, diensten en/of digitale inhoud. Kennelijke vergissingen of kennelijke fouten in het aanbod binden de ondernemer niet.

3. Elk aanbod bevat zodanige informatie, dat voor de consument duidelijk is wat de rechten en verplichtingen zijn, die aan de aanvaarding van het aanbod zijn verbonden.

 

Artikel 5 - De overeenkomst

1. De overeenkomst komt, onder voorbehoud van het bepaalde in lid 4, tot stand op het moment van aanvaarding door de consument van het aanbod en het voldoen aan de daarbij gestelde voorwaarden.

2. Indien de consument het aanbod langs elektronische weg heeft aanvaard, bevestigt de ondernemer onverwijld langs elektronische weg de ontvangst van de aanvaarding van het aanbod. Zolang de ontvangst van deze aanvaarding niet door de ondernemer is bevestigd, kan de consument de overeenkomst ontbinden.

3. Indien de overeenkomst elektronisch tot stand komt, treft de ondernemer passende technische en organisatorische maatregelen ter beveiliging van de elektronische overdracht van data en zorgt hij voor een veilige webomgeving. Indien de consument elektronisch kan betalen, zal de ondernemer daartoe passende veiligheidsmaatregelen in acht nemen.

4. De ondernemer kan zich binnen wettelijke kaders - op de hoogte stellen of de consument aan zijn betalingsverplichtingen kan voldoen, alsmede van al die feiten en factoren die van belang zijn voor een verantwoord aangaan van de overeenkomst op afstand. Indien de ondernemer op grond van dit onderzoek goede gronden heeft om de overeenkomst niet aan te gaan, is hij gerechtigd gemotiveerd een bestelling of aanvraag te weigeren of aan de uitvoering bijzondere voorwaarden te verbinden.

5. De ondernemer zal uiterlijk bij levering van het product, de dienst of digitale inhoud aan de consument de volgende informatie, schriftelijk of op zodanige wijze dat deze door de consument op een toegankelijke manier kan worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager, meesturen:

   a. het bezoekadres van de vestiging van de ondernemer waar de consument met klachten terecht kan;

   b. de voorwaarden waaronder en de wijze waarop de consument van het herroepingsrecht gebruik kan maken, dan wel een duidelijke melding inzake het uitgesloten zijn van het herroepingsrecht;

   c. de informatie over garanties en bestaande service na aankoop;

   d. de prijs met inbegrip van alle belastingen van het product, dienst of digitale inhoud; voor zover van toepassing de kosten van aflevering; en de wijze van betaling, aflevering of uitvoering van de overeenkomst op afstand;

   e. de vereisten voor opzegging van de overeenkomst indien de overeenkomst een duur heeft van meer dan één jaar of van onbepaalde duur is;

   f. indien de consument een herroepingsrecht heeft, het modelformulier voor herroeping.

6. In geval van een duurtransactie is de bepaling in het vorige lid slechts van toepassing op de eerste levering.

 

Artikel 6 – Herroepingsrecht

Bij producten:

1. De consument kan een overeenkomst met betrekking tot de aankoop van een product gedurende een bedenktijd van 30 dagen zonder opgave van redenen ontbinden. De ondernemer mag de consument vragen naar de reden van herroeping, maar deze niet tot opgave van zijn reden(en) verplichten.

2. De in lid 1 genoemde bedenktijd gaat in op de dag nadat de consument, of een vooraf door de consument aangewezen derde, die niet de vervoerder is, het product heeft ontvangen, of:

   a. als de consument in eenzelfde bestelling meerdere producten heeft besteld: de dag waarop de consument, of een door hem aangewezen derde, het laatste product heeft ontvangen. De ondernemer mag, mits hij de consument hier voorafgaand aan het bestelproces op duidelijke wijze over heeft geïnformeerd, een bestelling van meerdere producten met een verschillende levertijd weigeren.

   b. als de levering van een product bestaat uit verschillende zendingen of onderdelen: de dag waarop de consument, of een door hem aangewezen derde, de laatste zending of het laatste onderdeel heeft ontvangen;

   c. bij overeenkomsten voor regelmatige levering van producten gedurende een bepaalde periode: de dag waarop de consument, of een door hem aangewezen derde, het eerste product heeft ontvangen.

Bij diensten en digitale inhoud die niet op een materiële drager is geleverd:

3. De consument kan een dienstenovereenkomst en een overeenkomst voor levering van digitale inhoud die niet op een materiële drager is geleverd gedurende 30 dagen zonder opgave van redenen ontbinden. De ondernemer mag de consument vragen naar de reden van herroeping, maar deze niet tot opgave van zijn reden(en) verplichten.

4. De in lid 3 genoemde bedenktijd gaat in op de dag die volgt op het sluiten van de overeenkomst.

Verlengde bedenktijd voor producten, diensten en digitale inhoud die niet op een materiële drager is geleverd bij niet informeren over herroepingsrecht:

5. Indien de ondernemer de consument de wettelijk verplichte informatie over het herroepingsrecht of het modelformulier voor herroeping niet heeft verstrekt, loopt de bedenktijd af twaalf maanden na het einde van de oorspronkelijke, overeenkomstig de vorige leden van dit artikel vastgestelde bedenktijd.

6. Indien de ondernemer de in het voorgaande lid bedoelde informatie aan de consument heeft verstrekt binnen twaalf maanden na de ingangsdatum van de oorspronkelijke bedenktijd, verstrijkt de bedenktijd 30 dagen na de dag waarop de consument die informatie heeft ontvangen.

 

Artikel 7 - Verplichtingen van de consument tijdens de bedenktijd

1. Tijdens de bedenktijd zal de consument zorgvuldig omgaan met het product en de verpakking. Hij zal het product slechts uitpakken of gebruiken in de mate die nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van het product vast te stellen. Het uitgangspunt hierbij is dat de consument het product slechts mag hanteren en inspecteren zoals hij dat in een winkel zou mogen doen.

2. De consument is alleen aansprakelijk voor waardevermindering van het product die het gevolg is van een manier van omgaan met het product die verder gaat dan toegestaan in lid 1.

3. De consument is niet aansprakelijk voor waardevermindering van het product als de ondernemer hem niet voor of bij het sluiten van de overeenkomst alle wettelijk verplichte informatie over het herroepingsrecht heeft verstrekt.

 

Artikel 8 - Uitoefening van het herroepingsrecht door de consument en kosten daarvan

1. Als de consument gebruik maakt van zijn herroepingsrecht, meldt hij dit binnen de bedenktermijn door middel van het modelformulier voor herroeping of op andere ondubbelzinnige wijze aan de ondernemer.

2. Zo snel mogelijk, maar binnen 14 dagen vanaf de dag volgend op de in lid 1 bedoelde melding, zendt de consument het product terug, of overhandigt hij dit aan (een gemachtigde van) de ondernemer. Dit hoeft niet als de ondernemer heeft aangeboden het product zelf af te halen. De consument heeft de terugzendtermijn in elk geval in acht genomen als hij het product terugzendt voordat de bedenktijd is verstreken.

3. De consument zendt het product terug met alle geleverde toebehoren, indien redelijkerwijs mogelijk in originele staat en verpakking, en conform de door de ondernemer verstrekte redelijke en duidelijke instructies.

4. Het risico en de bewijslast voor de juiste en tijdige uitoefening van het herroepingsrecht ligt bij de consument.

5. De consument draagt de rechtstreekse kosten van het terugzenden van het product. Als de ondernemer niet heeft gemeld dat de consument deze kosten moet dragen of als de ondernemer aangeeft de kosten zelf te dragen, hoeft de consument de kosten voor terugzending niet te dragen.

6. Indien de consument herroept na eerst uitdrukkelijk te hebben verzocht dat de verrichting van de dienst of de levering van gas, water of elektriciteit die niet gereed voor verkoop zijn gemaakt in een beperkt volume of bepaalde hoeveelheid aanvangt tijdens de bedenktijd, is de consument de ondernemer een bedrag verschuldigd dat evenredig is aan dat gedeelte van de verbintenis dat door de ondernemer is nagekomen op het moment van herroeping, vergeleken met de volledige nakoming van de verbintenis.

7. De consument draagt geen kosten voor de uitvoering van diensten of de levering van water, gas of elektriciteit, die niet gereed voor verkoop zijn gemaakt in een beperkt volume of hoeveelheid, of tot levering van stadsverwarming, indien:

   a. de ondernemer de consument de wettelijk verplichte informatie over het herroepingsrecht, de kostenvergoeding bij herroeping of het modelformulier voor herroeping niet heeft verstrekt, of;

   b. de consument niet uitdrukkelijk om de aanvang van de uitvoering van de dienst of levering van gas, water, elektriciteit of stadsverwarming tijdens de bedenktijd heeft verzocht.

8. De consument draagt geen kosten voor de volledige of gedeeltelijke levering van niet op een materiële drager geleverde digitale inhoud, indien:

   a. hij voorafgaand aan de levering ervan niet uitdrukkelijk heeft ingestemd met het beginnen van de nakoming van de overeenkomst voor het einde van de bedenktijd;

   b. hij niet heeft erkend zijn herroepingsrecht te verliezen bij het verlenen van zijn toestemming; of

   c. de ondernemer heeft nagelaten deze verklaring van de consument te bevestigen.

9. Als de consument gebruik maakt van zijn herroepingsrecht, worden alle aanvullende overeenkomsten van rechtswege ontbonden.

 

Artikel 9 - Verplichtingen van de ondernemer bij herroeping

1. Als de ondernemer de melding van herroeping door de consument op elektronische wijze mogelijk maakt, stuurt hij na ontvangst van deze melding onverwijld een ontvangstbevestiging.

2. De ondernemer vergoedt alle betalingen van de consument, inclusief eventuele leveringskosten door de ondernemer in rekening gebracht voor het geretourneerde product, onverwijld doch binnen 14 dagen volgend op de dag waarop de consument hem de herroeping meldt. Tenzij de ondernemer aanbiedt het product zelf af te halen, mag hij wachten met terugbetalen tot hij het product heeft ontvangen of tot de consument aantoont dat hij het product heeft teruggezonden, naar gelang welk tijdstip eerder valt.

3. De ondernemer gebruikt voor terugbetaling hetzelfde betaalmiddel dat de consument heeft gebruikt, tenzij de consument instemt met een andere methode. De terugbetaling is kosteloos voor de consument.

4. Als de consument heeft gekozen voor een duurdere methode van levering dan de goedkoopste standaardlevering, hoeft de ondernemer de bijkomende kosten voor de duurdere methode niet terug te betalen.

 

Artikel 10 - Uitsluiting herroepingsrecht

De ondernemer kan de navolgende producten en diensten uitsluiten van het herroepingsrecht, maar alleen als de ondernemer dit duidelijk bij het aanbod, althans tijdig voor het sluiten van de overeenkomst, heeft vermeld:

 

1. Producten of diensten waarvan de prijs gebonden is aan schommelingen op de financiële markt waarop de ondernemer geen invloed heeft en die zich binnen de herroepingstermijn kunnen voordoen

2. Overeenkomsten die gesloten zijn tijdens een openbare veiling. Onder een openbare veiling wordt verstaan een verkoopmethode waarbij producten, digitale inhoud en/of diensten door de ondernemer worden aangeboden aan de consument die persoonlijk aanwezig is of de mogelijkheid krijgt persoonlijk aanwezig te zijn op de veiling, onder leiding van een veilingmeester, en waarbij de succesvolle bieder verplicht is de producten, digitale inhoud en/of diensten af te nemen;

3. Dienstenovereenkomsten, na volledige uitvoering van de dienst, maar alleen als:

   

   a. de uitvoering is begonnen met uitdrukkelijke voorafgaande instemming van de consument; en

   b. de consument heeft verklaard dat hij zijn herroepingsrecht verliest zodra de ondernemer de overeenkomst volledig heeft uitgevoerd;

       

4. Pakketreizen als bedoeld in artikel 7:500 BW en overeenkomsten van personenvervoer; 

5. Dienstenovereenkomsten voor terbeschikkingstelling van accommodatie, als in de overeenkomst een bepaalde datum of periode van uitvoering is voorzien en anders dan voor woondoeleinden, goederenvervoer, autoverhuurdiensten en catering;

6. Overeenkomsten met betrekking tot vrijetijdsbesteding, als in de overeenkomst een bepaalde datum of periode van uitvoering daarvan is voorzien;

7. Volgens specificaties van de consument vervaardigde producten, die niet geprefabriceerd zijn en die worden vervaardigd op basis van een individuele keuze of beslissing van de consument, of die duidelijk voor een specifieke persoon bestemd zijn;

8. Producten die snel bederven of een beperkte houdbaarheid hebben;

9. Verzegelde producten die om redenen van gezondheidsbescherming of hygiëne niet geschikt zijn om te worden teruggezonden en waarvan de verzegeling na levering is verbroken;

10. Producten die na levering door hun aard onherroepelijk vermengd zijn met andere producten;

11. Alcoholische dranken waarvan de prijs is overeengekomen bij het sluiten van de overeenkomst, maar waarvan de levering slechts kan plaatsvinden na 30 dagen, en waarvan de werkelijke waarde afhankelijk is van schommelingen van de markt waarop de ondernemer geen invloed heeft;

12. Verzegelde audio-, video-opnamen en computerprogrammatuur, waarvan de verzegeling na levering is verbroken;

13. Kranten, tijdschriften of magazines, met uitzondering van abonnementen hierop;

14. De levering van digitale inhoud anders dan op een materiële drager, maar alleen als:

   

   a. de uitvoering is begonnen met uitdrukkelijke voorafgaande instemming van de consument; en

   b. de consument heeft verklaard dat hij hiermee zijn herroepingsrecht verliest.

 

Artikel 11 - De prijs

1. Gedurende de in het aanbod vermelde geldigheidsduur worden de prijzen van de aangeboden producten en/of diensten niet verhoogd, behoudens prijswijzigingen als gevolg van veranderingen in btw-tarieven.

2. In afwijking van het vorige lid kan de ondernemer producten of diensten waarvan de prijzen gebonden zijn aan schommelingen op de financiële markt en waar de ondernemer geen invloed op heeft, met variabele prijzen aanbieden. Deze gebondenheid aan schommelingen en het feit dat eventueel vermelde prijzen richtprijzen zijn, worden bij het aanbod vermeld.

3. Prijsverhogingen binnen 3 maanden na de totstandkoming van de overeenkomst zijn alleen toegestaan indien zij het gevolg zijn van wettelijke regelingen of bepalingen.

4. Prijsverhogingen vanaf 3 maanden na de totstandkoming van de overeenkomst zijn alleen toegestaan indien de ondernemer dit bedongen heeft en:

   

   a. deze het gevolg zijn van wettelijke regelingen of bepalingen; of

   b. de consument de bevoegdheid heeft de overeenkomst op te zeggen met ingang van de dag waarop de prijsverhoging ingaat.

5. De in het aanbod van producten of diensten genoemde prijzen zijn inclusief btw.

 

Artikel 12 - Nakoming overeenkomst en extra garantie

1. De ondernemer staat er voor in dat de producten en/of diensten voldoen aan de overeenkomst, de in het aanbod vermelde specificaties, aan de redelijke eisen van deugdelijkheid en/of bruikbaarheid en de op de datum van de totstandkoming van de overeenkomst bestaande wettelijke bepalingen en/of overheidsvoorschriften. Indien overeengekomen staat de ondernemer er tevens voor in dat het product geschikt is voor ander dan normaal gebruik.

2. Een door de ondernemer, diens toeleverancier, fabrikant of importeur verstrekte extra garantie beperkt nimmer de wettelijke rechten en vorderingen die de consument op grond van de overeenkomst tegenover de ondernemer kan doen gelden indien de ondernemer is tekortgeschoten in de nakoming van zijn deel van de overeenkomst.

3. Onder extra garantie wordt verstaan iedere verbintenis van de ondernemer, diens toeleverancier, importeur of producent waarin deze aan de consument bepaalde rechten of vorderingen toekent die verder gaan dan waartoe deze wettelijk verplicht is in geval hij is tekortgeschoten in de nakoming van zijn deel van de overeenkomst.

 

Artikel 13 - Levering en uitvoering

1. De ondernemer zal de grootst mogelijke zorgvuldigheid in acht nemen bij het in ontvangst nemen en bij de uitvoering van bestellingen van producten en bij de beoordeling van aanvragen tot verlening van diensten.

2. Als plaats van levering geldt het adres dat de consument aan de ondernemer kenbaar heeft gemaakt.

3. Met inachtneming van hetgeen hierover in artikel 4 van deze algemene voorwaarden is vermeld, zal de ondernemer geaccepteerde bestellingen met bekwame spoed doch uiterlijk binnen 30 dagen uitvoeren, tenzij een andere leveringstermijn is overeengekomen. Indien de bezorging vertraging ondervindt, of indien een bestelling niet dan wel slechts gedeeltelijk kan worden uitgevoerd, ontvangt de consument hiervan uiterlijk 30 dagen nadat hij de bestelling geplaatst heeft bericht. De consument heeft in dat geval het recht om de overeenkomst zonder kosten te ontbinden en recht op eventuele schadevergoeding.

4. Na ontbinding conform het vorige lid zal de ondernemer het bedrag dat de consument betaald heeft onverwijld terugbetalen.

5. Het risico van beschadiging en/of vermissing van producten berust bij de ondernemer tot het moment van bezorging aan de consument of een vooraf aangewezen en aan de ondernemer bekend gemaakte vertegenwoordiger, tenzij uitdrukkelijk anders is overeengekomen.

 

Artikel 14 - Duurtransacties: duur, opzegging en verlenging

Opzegging:

1. De consument kan een overeenkomst die voor onbepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van producten (elektriciteit daaronder begrepen) of diensten, te allen tijde opzeggen met inachtneming van daartoe overeengekomen opzeggingsregels en een opzegtermijn van ten hoogste één maand.

2. De consument kan een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van producten (elektriciteit daaronder begrepen) of diensten, te allen tijde tegen het einde van de bepaalde duur opzeggen met inachtneming van daartoe overeengekomen opzeggingsregels en een opzegtermijn van ten hoogste één maand.

3. De consument kan de in de vorige leden genoemde overeenkomsten:

   

   a. te allen tijde opzeggen en niet beperkt worden tot opzegging op een bepaald tijdstip of in een bepaalde periode;

   b. tenminste opzeggen op dezelfde wijze als zij door hem zijn aangegaan;

   c. altijd opzeggen met dezelfde opzegtermijn als de ondernemer voor zichzelf heeft bedongen.

 

Verlenging:

4. Een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van producten (elektriciteit daaronder begrepen) of diensten, mag niet stilzwijgend worden verlengd of vernieuwd voor een bepaalde duur.

5. In afwijking van het vorige lid mag een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van dag- nieuws- en weekbladen en tijdschriften stilzwijgend worden verlengd voor een bepaalde duur van maximaal drie maanden, als de consument deze verlengde overeenkomst tegen het einde van de verlenging kan opzeggen met een opzegtermijn van ten hoogste één maand.

6. Een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van producten of diensten, mag alleen stilzwijgend voor onbepaalde duur worden verlengd als de consument te allen tijde mag opzeggen met een opzegtermijn van ten hoogste één maand. De opzegtermijn is ten hoogste drie maanden in geval de overeenkomst strekt tot het geregeld, maar minder dan eenmaal per maand, afleveren van dag-, nieuws- en weekbladen en tijdschriften.

7. Een overeenkomst met beperkte duur tot het geregeld ter kennismaking afleveren van dag-, nieuws- en weekbladen en tijdschriften (proef- of kennismakingsabonnement) wordt niet stilzwijgend voortgezet en eindigt automatisch na afloop van de proef- of kennismakingsperiode.

 

Duur:

8. Als een overeenkomst een duur van meer dan een jaar heeft, mag de consument na een jaar de overeenkomst te allen tijde met een opzegtermijn van ten hoogste één maand opzeggen, tenzij de redelijkheid en billijkheid zich tegen opzegging vóór het einde van de overeengekomen duur verzetten.

 

Artikel 15 - Betaling

1. Voor zover niet anders is bepaald in de overeenkomst of aanvullende voorwaarden, dienen de door de consument verschuldigde bedragen te worden voldaan binnen 14 dagen na het ingaan van de bedenktermijn, of bij het ontbreken van een bedenktermijn binnen 14 dagen na het sluiten van de overeenkomst. In geval van een overeenkomst tot het verlenen van een dienst, vangt deze termijn aan op de dag nadat de consument de bevestiging van de overeenkomst heeft ontvangen.

2. Bij de verkoop van producten aan consumenten mag de consument in algemene voorwaarden nimmer verplicht worden tot vooruitbetaling van meer dan 50%. Wanneer vooruitbetaling is bedongen, kan de consument geen enkel recht doen gelden aangaande de uitvoering van de desbetreffende bestelling of dienst(en), alvorens de bedongen vooruitbetaling heeft plaatsgevonden.

3. De consument heeft de plicht om onjuistheden in verstrekte of vermelde betaalgegevens onverwijld aan de ondernemer te melden.

4. Indien de consument niet tijdig aan zijn betalingsverplichting(en) voldoet, is deze, nadat hij door de ondernemer is gewezen op de te late betaling en de ondernemer de consument een termijn van 14 dagen heeft gegund om alsnog aan zijn betalingsverplichtingen te voldoen, na het uitblijven van betaling binnen deze 14-dagen-termijn, over het nog verschuldigde bedrag de wettelijke rente verschuldigd en is de ondernemer gerechtigd de door hem gemaakte buitengerechtelijke incassokosten in rekening te brengen. Deze incassokosten bedragen maximaal: 15% over openstaande bedragen tot € 2.500,=; 10% over de daaropvolgende € 2.500,= en 5% over de volgende € 5.000,= met een minimum van € 40,=. De ondernemer kan ten voordele van de consument afwijken van genoemde bedragen en percentages.

 

Artikel 16 - Klachtenregeling

 

1. De ondernemer beschikt over een voldoende bekend gemaakte klachtenprocedure en behandelt de klacht overeenkomstig deze klachtenprocedure.

2. Klachten over de uitvoering van de overeenkomst moeten binnen bekwame tijd nadat de consument de gebreken heeft geconstateerd, volledig en duidelijk omschreven worden ingediend bij de ondernemer.

3. Bij de ondernemer ingediende klachten worden binnen een termijn van 14 dagen gerekend vanaf de datum van ontvangst beantwoord. Als een klacht een voorzienbaar langere verwerkingstijd vraagt, wordt door de ondernemer binnen de termijn van 14 dagen geantwoord met een bericht van ontvangst en een indicatie wanneer de consument een meer uitvoerig antwoord kan verwachten.

4. Een klacht over een product, dienst of de service van de ondernemer kan eveneens worden ingediend via een klachtenformulier op de consumentenpagina van de website van Thuiswinkel.org www.thuiswinkel.org. De klacht wordt dan zowel naar de betreffende ondernemer als naar Thuiswinkel.org gestuurd.

5. De consument dient de ondernemer in ieder geval 4 weken de tijd te geven om de klacht in onderling overleg op te lossen. Na deze termijn ontstaat een geschil dat vatbaar is voor de geschillenregeling.

 

Artikel 17 - Geschillen

1. Op overeenkomsten tussen de ondernemer en de consument waarop deze algemene voorwaarden betrekking hebben, is uitsluitend Nederlands recht van toepassing.

2. Geschillen tussen de consument en de ondernemer over de totstandkoming of uitvoering van overeenkomsten met betrekking tot door deze ondernemer te leveren of geleverde producten en diensten, kunnen, met inachtneming van het hierna bepaalde, zowel door de consument als de ondernemer worden voorgelegd aan de Geschillencommissie Thuiswinkel, Postbus 90600, 2509 LP te Den Haag (www.sgc.nl).

3. Een geschil wordt door de Geschillencommissie slechts in behandeling genomen, indien de consument zijn klacht eerst binnen bekwame tijd aan de ondernemer heeft voorgelegd.

4. Leidt de klacht niet tot een oplossing dan moet het geschil uiterlijk 12 maanden na de datum waarop de consument de klacht bij de ondernemer indiende, schriftelijk of in een andere door de Commissie te bepalen vorm bij de Geschillencommissie aanhangig worden gemaakt.

5. Wanneer de consument een geschil wil voorleggen aan de Geschillencommissie, is de ondernemer aan deze keuze gebonden. Bij voorkeur meldt de consument dit eerst aan de ondernemer.

6. Wanneer de ondernemer een geschil wil voorleggen aan de Geschillencommissie, zal de consument binnen vijf weken na een daartoe door de ondernemer schriftelijk gedaan verzoek, schriftelijk dienen uit te spreken of hij zulks ook wenst dan wel het geschil wil laten behandelen door de daartoe bevoegde rechter. Verneemt de ondernemer de keuze van de consument niet binnen de termijn van vijf weken, dan is de ondernemer gerechtigd het geschil voor te leggen aan de bevoegde rechter. 

7. De Geschillencommissie doet uitspraak onder de voorwaarden zoals deze zijn vastgesteld in het reglement van de Geschillencommissie (www.degeschillencommissie.nl/over-ons/de-commissies/2404/thuiswinkel). De beslissingen van de Geschillencommissie geschieden bij wege van bindend advies.

8. De Geschillencommissie zal een geschil niet behandelen of de behandeling staken, indien aan de ondernemer surseance van betaling is verleend, deze in staat van faillissement is geraakt of zijn bedrijfsactiviteiten feitelijk heeft beëindigd, voordat een geschil door de commissie op de zitting is behandeld en een einduitspraak is gewezen.

9. Indien naast de Geschillencommissie Thuiswinkel een andere erkende of bij de Stichting Geschillencommissies voor Consumentenzaken (SGC) of het Klachteninstituut Financiële Dienstverlening (Kifid) aangesloten geschillencommissie bevoegd is, is voor geschillen betreffende hoofdzakelijk de methode van verkoop of dienstverlening op afstand de Geschillencommissie Thuiswinkel bij voorkeur bevoegd. Voor alle overige geschillen de andere erkende bij SGC of Kifid aangesloten geschillencommissie.

 

Artikel 18 - Branchegarantie

1. Thuiswinkel.org staat garant voor de nakoming van de bindende adviezen van de Geschillencommissie Thuiswinkel door haar leden, tenzij het lid besluit het bindend advies binnen twee maanden na de verzending ervan ter toetsing aan de rechter voor te leggen. Deze garantstelling herleeft, indien het bindend advies na toetsing door de rechter in stand is gebleven en het vonnis waaruit dit blijkt, in kracht van gewijsde is gegaan. Tot maximaal een bedrag van €10.000,- per bindend advies, wordt dit bedrag door Thuiswinkel.org aan de consument uitgekeerd. Bij bedragen groter dan €10.000,- per bindend advies, wordt €10.000,- uitgekeerd. Voor het meerdere heeft Thuiswinkel.org een inspanningsverplichting om ervoor te zorgen dat het lid het bindend advies nakomt.

2. Voor toepassing van deze garantie is vereist dat de consument een schriftelijk beroep hierop doet bij Thuiswinkel.org en dat hij zijn vordering op de ondernemer overdraagt aan Thuiswinkel.org. Indien de vordering op de ondernemer meer bedraagt dan €10.000,-, wordt de consument aangeboden zijn vordering voor zover die boven het bedrag van €10.000,- uitkomt over te dragen aan Thuiswinkel.org, waarna deze organisatie op eigen naam en kosten de betaling daarvan in rechte zal vragen ter voldoening aan de consument.

 

Artikel 19 - Aanvullende of afwijkende bepalingen

Aanvullende dan wel van deze algemene voorwaarden afwijkende bepalingen mogen niet ten nadele van de consument zijn en dienen schriftelijk te worden vastgelegd dan wel op zodanige wijze dat deze door de consument op een toegankelijke manier kunnen worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager.

 

Artikel 20 - Wijziging van de Algemene Voorwaarden Thuiswinkel

1. Thuiswinkel.org zal deze algemene voorwaarden niet wijzigen dan in overleg met de Consumentenbond.

2. Wijzigingen in deze voorwaarden zijn slechts van kracht nadat deze op daartoe geëigende wijze zijn gepubliceerd, met dien verstande, dat bij toepasselijke wijzigingen gedurende de looptijd van een aanbod de voor de consument meest gunstige bepaling zal prevaleren.

 

Thuiswinkel.org

 

www.thuiswinkel.org

 

Horaplantsoen 20, 6717 LT Ede

Postbus 7001, 6710 CB Ede

Bijlage I: Modelformulier voor herroeping

Modelformulier voor herroeping

 

(dit formulier alleen invullen en terugzenden wanneer u de overeenkomst wilt herroepen)

 

a. Aan: [ naam ondernemer]

    [ geografisch adres ondernemer]

    [ faxnummer ondernemer, indien beschikbaar]

    [ e-mailadres of elektronisch adres van ondernemer] 

   

b. Ik/Wij* deel/delen* u hierbij mede, dat ik/wij* onze overeenkomst betreffende

    de verkoop van de volgende producten: [aanduiding product]*

    de levering van de volgende digitale inhoud: [aanduiding digitale inhoud]*

    de verrichting van de volgende dienst: [aanduiding dienst]*,

    herroept/herroepen*

    

c. Besteld op*/ontvangen op* [datum bestelling bij diensten of ontvangst bij producten]  

d. [Naam consumenten(en)]

e. [Adres consument(en)]

f. [Handtekening consument(en)] (alleen wanneer dit formulier op papier wordt ingediend)

 

* Doorhalen wat niet van toepassing is of invullen wat van toepassing is.

Probeer uw slowjuicer uit!
Meer informatie
Vragen?
+31 (0)35-6910253